Analiza stanja za pripravo socialnega načrta za podnebje (ŠTUDIJA)

V okviru svežnja "Pripravljeni na 55" je bil vzpostavljen Socialni sklad za podnebje, kot je določeno v Uredbi (EU) 2023/955 in spremembi Uredbe (EU) 2021/1060. Splošni cilj Sklada je prispevati k socialno pravičnemu prehodu na podnebno nevtralnost z obravnavanjem socialnih posledic vključitve emisij toplogrednih plinov (TGP) iz stavb in cestnega prevoza na področje uporabe Direktive 2003/87/ES. Specifični cilji Sklada so podpirati ranljiva gospodinjstva, ranljiva mikropodjetja in ranljive uporabnike prevoza z začasno neposredno dohodkovno podporo ter ukrepi in naložbami, ki so namenjeni povečanju energetske učinkovitosti stavb ter razogljičenju ogrevanja in hlajenja stavb, vključno z integracijo proizvodnje in shranjevanja energije iz obnovljivih virov v stavbe ter omogočanjem boljšega dostopa do brezemisijske in nizkoemisijske mobilnosti in prevoza (Uredba EU 2023/955). Za pridobitev sredstev iz tega sklada mora država članica Evropski komisiji do junija 2025 predložiti nacionalni socialni načrt za podnebje. Ta načrt mora vključevati usklajen nabor obstoječih ali novih nacionalnih ukrepov in naložb, katerih cilj je zagotoviti cenovno dostopno ogrevanje, hlajenje ter mobilnost za gospodinjstva in mikropodjetja, obenem pa pospeševati izvajanje ukrepov, potrebnih za doseganje podnebnih ciljev EU. Država članica mora v načrtu oceniti tudi verjetne učinke dviga cen, ki so posledica uvedbe ETS2, na gospodinjstva in mikropodjetja, zlasti v povezavi z energetsko in prevozno revščino. Ta študija je namenjena analizi vpliva povišanja cen, ki jih prinaša uvedba ETS2 na gospodinjstva in mikropodjetja v okviru energetske revščine. Energetska revščina je tesno povezana s stavbnim sektorjem, saj slabo izolirane in energetsko neučinkovite stavbe povzročajo višje stroške ogrevanja in hlajenja, kar povečuje tveganje za energetsko revščino. Uvedba ETS2 lahko povzroči dvig cen energentov, kot so kurilno olje in zemeljski plin, ter s tem raven energetske revščine. Preliminarne projekcije Evropske komisije o gibanju vrednosti emisijskih kuponov za ETS2 omogočajo izračun pričakovanega gibanja nacionalne CO2 dajatve do leta 2026 oziroma cene ogljika pod ETS2 od leta 2027 naprej, kar je prikazano na Sliki 1. Skladno s temi vrednostmi je mogoče oceniti obseg energetsko ranljivih gospodinjstev in mikropodjetij. Nadaljujte z branjem ...

Podatkovni viri (1)

pdf
Analiza_stanja_za_SCF_Final (maj 2025)

Dodatne povezave (2)

Dodatne informacije

Dodano na OPSI 06. 10. 2025
Posodobljeno na OPSI 24. 10. 2025
Ključne besede ETS2, Socialni sklad za podnebje, energetska revščina, energetska učinkovitost, prevozna revščina, ranljiva gospodinjstva, ranljiva mikropodjetja, socialni načrt za podnebje
Področje Okolje in prostor
Občinski podatki Ne
Podatki velike vrednosti Ne
Zaščiteni podatki Ne
Jezik podatkovne zbirke Slovenščina
Dostopnost podatkov Podatki so objavljeni kot odprti podatki
Omogočen masovni prenos Ne
Licenca, pod katero je objavljena zbirka odprtih podatkov Priznanje avtorstva (CC BY 4.0)
Posebni pogoji glede ponovne uporabe podatkov Ni omejitev (navedba vira)
Posebni pogoji glede cene ponovne uporabe podatkov Ni omejitve (ponovna uporaba je brezplačna)
Pravna podlaga - brez SOP številke / ŠTUDIJA
Pravna podlaga - SOP številka Ni podatka
Pravna podlaga - nazivi Ni naziva
Geografsko območje Slovenija
Tip organizacije Državni organi
Povezanost z drugimi javnimi evidencami Ni povezave

Komentarji (0)

Dodaj komentar

Da preprečimo neželene komentarje, vas prosimo, da izpolnete obrazec ReCAPTCHA s tem, da obkljukate prikazano polje.